A) DB INKASO dodržuje zákony České republiky
B) DB INKASO cz dodržuje zákon o Ochranně osobních dat a nedotknutelnost dlužníka
C) DB INKASO cz řídí svoji činnost správně a zodpovědně vůči dlužníkovi i věřiteli
FIREMNÍ POLITIKA A ETICKÁ PRAVIDLA DOVOLUJÍ:
1) vymáhat korektně dluhy věřitelů, nezatajovat možné důsledky ignorace dluhu před dlužníkem, upozornit dlužníka na poškození jeho dobrého jména a vysvětlit mu důsledek dalších kroků, kterými jsou soud, exekuce či registr dlužníků aj;
2) kontaktovat dlužníka skrz písemné upomínky, SMS zprávy, maily, neveřejnou facebookovou komunikace či jinými medii, která jsou určená pouze ke čtení dlužníka. Vše v rámci dobrých mravů a zákonných prostředků;
3) návštěvu dlužníka osobním inspektorem, který jedná v důsledku dobrých mravů. Inspektor provádí činnost oslovení a nalezení dlužníka, je tedy povoleno se dotazovat sousedů či jiných spoluobčanů na dotyčného dlužníka. Je zakázáno ve věci dlužné částky však nikoho jiného informovat, než-li samotného dlužníka, je třeba dodržet ochranu osobních údajů;
4) vybírat peníze v hotovosti na základě příjmového pokladního dokladu ze strany inkasisty nebo přímo v místě DB INKASA cz;
5) spolupracovat s registry v případě odkupu pohledávek;
6) doporučit věřiteli ukončení mimosoudního inkasa v případě neschopnosti inkasovat pohledávku a navrhnout další postup/kroky;
7) zajistit věřiteli nabídku veškerých služeb zahrnující inkaso pohledávek nebo se této činnosti týkající (lustrace dlužníka, ověření bonity, mimosoudní inkaso, soudní inkaso atd.);
8) fakturovat věřiteli jen smluvně doložené náklady.
FIREMNÍ POLITIKA A ETICKÁ PRAVIDLA NEDOVOLUJÍ:
1) veškeré nezákonné činnosti;
2) veškeré fyzicky agresivní činnosti;
3) psychický nátlak a ponižování dlužníků;
4) využívání nezletilých / starších členů rodiny k donucování dlužníků k platbě (např. psychologický nátlak na děti nebo starší osoby);
5) používání výhružek následků, které jsou nerealistické (např. že dlužník bude za dluh čelit trestu vězení);
6) navštěvování a volání dlužníkům v nočních hodinách, tj. mezi 22:00 a 06:00;
7) nadměrné narušování soukromí (např. vstupování do bydliště bez ohledu na aktivní protesty dlužníka, odmítání opustit bydliště v přiměřené době poté, co o to dlužník požádal, hlídkování poblíž dlužníkova domova po nepřiměřenou dobu, když je dlužník doma apod.);
8) používání elektronické komunikace, která je veřejně viditelná (např. oznámení na „facebookové“ zdi);
9) uveřejňování osobních informací dlužníka jakýmkoli způsobem a vyhrožování tímto (pokud uveřejnění není provedeno v oficiálních rejstřících dluhů);
10) nezveřejňovat osobní údaje dlužníka ani v rámci osobních návštěv a to třeba i rodinným příslušníkům, známým či sousedům. Nevylepovat či jinak oznamovat fakt, že dotyčná osoba je dlužníkem;
11) vydávat se za exekutora, advokáta, konkurzního správce či jiného soudního vykonavatele a už vůbec za policii a další statní orgány;
12) vymáhat nesmyslné a v nadměrné výši náklady na vymáhání pohledávky;
13) jakékoliv korupční jednání;
14) zamlčovat souvislosti a důsledky ignorance dluhu;
15) zamlčovat věřiteli všechny informace týkající se dlužníka;
16) fakturovat vícenáklady mimo smluvní podmínky nebo jakákoliv jiná plnění mimo smluvených podmínek.
Desatero DB INKASA:
1) znalosti zákonů ČR a jejich dodržování;
2) vést zřetelné a pravdivé účetnictví;
3) zveřejnit účty pro inkaso pohledávek;
4) vést společnost v dobrém jménu a morálních zásad;
5) nezadržovat platby dlužníků a přeposílat je věřiteli max. do 5 pracovních dní, pokud není s věřitelem smluveno jinak;
6) být zodpovědný za své zaměstnance i spolupracovníky a za jejich proškolení, poskytování informací a zázemí k řádnému plnění inkasní činnosti;
7) řádně komunikovat s dlužníkem – cílem je umoření dluhu;
8) řádně komunikovat s věřitelem, dodržovat měsíční reporting;
9) dodržovat zákon o ochraně osobních dat;
10) dodržovat veškeré etické a morální zásady, jednat v dobré víře, zajišťovat veškerý tok informací, vyřizovat požadavky věřitelů a dlužníků, vyjít vstříc rozumným návrhům dlužníků vedoucí k umoření dluhu, zajistit pravdivost údajů a spravedlivé řešení.